پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن سینا شهرستان دیّر

مرکزی با هدف گسترش فرهنگ پژوهش، هدایت استعدادها و رشد خلاقیت دانش‌آموزان

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن سینا شهرستان دیّر

مرکزی با هدف گسترش فرهنگ پژوهش، هدایت استعدادها و رشد خلاقیت دانش‌آموزان

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن سینا شهرستان دیّر

یکی از اهداف اساسی پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان دیّر، ایجاد شرایط بهینه و فراهم آوردن امکانات مناسب در جهت پرورش خلاقیت و ارتقای توانایی علمی-پژوهشی دانش آموزان به تناسب استعدادها و علایق آنهاست. در واقع، هدف اصلی این مرکز ایجاد فضای مطلوب برای دانش آموزان علاقه مند و مستعدی است که با روحیه تحقیق و پژوهش در تعمیق دانش نظری خود اهتمام می ورزند. مرکز پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان دیّر طبق اساسنامه ی وزارت آموزش وپرورش و با کسب مجوز استانی، در سال 93 به منظور تلفیق دانش نظری و کاربردی تاسیس شد و در حال حاضر آماده خدمت رسانی به دانش پژوهان عزیز شهرستان دیّر است.
نشانی: بندر دیّر- بلوار خلیج فارس- خیابان سربازان گمنام- پژوهش‌سرای ابن سینا شهرستان دیّر
کد سازمانی: 95141991
تلفن: 07735424538
کد پستی: 48574-75541
آدرس پست الکترونیکی: pazhouheshsara.ibnsina@gmail.com
آدرس وبلاگ پژوهش‌سرا: https://pazhouheshsara-ibnsina.blog.ir

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آزمایشگاه علوم تجربی پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان دیّر

علوم‌ تجربی یا علوم طبیعی، حاصل کوشش انسان برای درک واقیعت های هستی و بررسی پدیده ها و ویژگی های جهان هستی بر اساس مشاهده، تجربه، آزمایش و اندازه‌گیری است. برای آنکه دانش آموز بتواند از تجربه های حاصل شده جهت رشد و تکامل ذهنی خویش بهره ببرد، برنامه درسی علوم تجربی بهتر است با مشاهده، اندازه گیری، آزمایش، تعبیر و تفسیر اطلاعات علمی، ساختن مدل های علمی و پیشبینی علمی همراه باشد. کتب علوم تجربی به گونه ای برنامه ریزی و نگارش شده اند که هم قوه جست و جوگری را در دانش آموزان شکوفا کند و دانستن و کشف مجهولات را برای آنها لذت بخش و نشاط آور سازد و هم آنچه را برای زندگی در دنیای امروز و آینده به آن نیازمندند را به آنها بیاموزد. به طور کلی، بسیاری از مفاهیم علمی اگر صرفاً بصورت نظری آموزش داده شوند، نه تنها به آسانی قابل درک نخواهند بود، بلکه عمق و پایداری کافی را نیز نخواهند داشت. در واقع، در صورتی که آموزش تئوری با آزمایش و تجربه عملی همراه شود، باعث پرورش توانایی تجزیه و تحلیل، ترکیب و نوآوری، قوّه قضاوت صحیح و استدلال در دانش آموزان می شود. در نتیجه، دانش آموزان با علاقه بیشتری مطالب علمی را فرا خواهند گرفت و در بلند مدت نیز فراموش نخواهند کرد. در همین راستا، آزمایشگاه مرکزی پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان دیّر امکانات و تجهیزات لازم جهت انجام آزمایش های مرتبط با کتب علوم تجربی مقاطع ابتدائی و متوسطه اوّل و همچنین شیمی، فیزیک و زیست شناسی  متوسطه دوّم  را فراهم آورده است.

۰۱/۰۷/۱۲
پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان دیّر