پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن سینا شهرستان دیّر

مرکزی با هدف گسترش فرهنگ پژوهش، هدایت استعدادها و رشد خلاقیت دانش‌آموزان

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن سینا شهرستان دیّر

مرکزی با هدف گسترش فرهنگ پژوهش، هدایت استعدادها و رشد خلاقیت دانش‌آموزان

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن سینا شهرستان دیّر

یکی از اهداف اساسی پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان دیّر، ایجاد شرایط بهینه و فراهم آوردن امکانات مناسب در جهت پرورش خلاقیت و ارتقای توانایی علمی-پژوهشی دانش آموزان به تناسب استعدادها و علایق آنهاست. در واقع، هدف اصلی این مرکز ایجاد فضای مطلوب برای دانش آموزان علاقه مند و مستعدی است که با روحیه تحقیق و پژوهش در تعمیق دانش نظری خود اهتمام می ورزند. مرکز پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان دیّر طبق اساسنامه ی وزارت آموزش وپرورش و با کسب مجوز استانی، در سال 93 به منظور تلفیق دانش نظری و کاربردی تاسیس شد و در حال حاضر آماده خدمت رسانی به دانش پژوهان عزیز شهرستان دیّر است.
نشانی: بندر دیّر- بلوار خلیج فارس- خیابان سربازان گمنام- پژوهش‌سرای ابن سینا شهرستان دیّر
کد سازمانی: 95141991
تلفن: 07735424538
کد پستی: 48574-75541
آدرس پست الکترونیکی: pazhouheshsara.ibnsina@gmail.com
آدرس وبلاگ پژوهش‌سرا: https://pazhouheshsara-ibnsina.blog.ir

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

مقدمه ای بر انجمن های علمی پژوهشی

دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۲:۱۰ ق.ظ

مقدمه ای بر انجمن های علمی پژوهشی

  • پژوهش سرای دانش آموزی: پژوهش سرای دانش آموزی، مرکزی علمی- پژوهشی است که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلّاقیت های فردی و گروهی دانش آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان، به دو صورت دولتی (هیأت امنایی) و غیردولتی تأسیس و اداره می شود.
  • پژوهش یار: پژوهش یار بر اساس تعریف شیوه نامه اجرایی، معلمی است که وظیفه هدایت و راهنمایی طرح های پژوهشی دانش آموزان با همکاری معلمان راهنما را برعهده دارد.
  • معلم راهنما: معلم راهنما بر اساس تعریف شیوه نامه اجرایی، معلم تخصصی دروس موضوعی که به آموزش، راهنمایی و مشاوره دانش آموزان پژوهشگر می پردازد.
  • رابط پژوهشی: یکی از کارکنان اجرایی یا آموزشی علاقه مند به فعالیت های پژوهشی که توسط مدیر مدرسه و در ابتدای سال تحصیلی به عنوان رابط مدرسه با پژوهش سرا انتخاب و به مدیر پژوهش سرا معرفی می گردد.
  • انجمن علمی- پژوهشی مدرسه: گروهی از دانش آموزان علاقمند به فعالیت های آموزشی و پژوهشی در زمینه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، معارف اسلامی، فنی، هنری، علوم نوین و ... است که به پیشنهاد شورای دانش آموزی و با موافقت شورای مدرسه و تایید مدیر مدرسه تشکیل می شود. انجمن علمی می تواند در چهار سطح ترویج، آموزش، پژوهش و کارآفرینی فعالیت داشته باشد.
  • انجمن علمی- پژوهشی پژوهش سرا: تشکّلی دانش آموزی، متشکل از نمایندگان اعضای انجمن های علمی پژوهشی مدارس در یک زمینه خاص که با حمایت مدیر و معلم راهنما در پژوهش سرا اقدام به مطالعه، ایده پردازی و فعالیت های علمی- پژوهشی در موضوع خاص می نمایند.
  • پژوهشگر عادی: دانش آموزی است که در پژوهش سرا ثبت نام نموده و ضمن اعلام علاقه مندی خود به فعالیت های علمیپژوهشی، حداقل در یک فعالیت پژوهشی شرکت نموده و گواهی پژوهشگر عادی دریافت نماید.
  • پژوهشگر فعّال: دانش آموزی که ارتباط مستمر با پژوهش سرا داشته و در یکی از دوره های آموزشی و پژوهشی مورد علاقه خود شرکت کند و گواهی پژوهشگر فعّال دریافت نماید.
  • پژوهشگر حرفه ای: دانش آموزی که ضمن استمرار فعالیت در پژوهش سرا و شرکت در دوره های آموزشی، دارای پروژه پژوهشی تعریف شده تحت نظر معلم راهنما باشد و گواهی پژوهشگر حرفه ای دریافت نماید.
۰۱/۰۶/۰۷
پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان دیّر